Prepoznava lesnega goriva
Katero vrsto lesa želite uporabljati kot gorivo?
Danes imate na razpolago smrekove gozdne sekance, že jutri se lahko pojavi ugodna priložnost
za nabavo izjemno suhega bukovega lesnega
goriva iz bližnje mizarske delavnice – noben
problem! S pomočjo Lambda sonde kotlovska
regulacija prepozna kvaliteto goriva in avtomatsko prilagodi parametre zgorevanja, ki
ustrezajo uporabljenemu gorivu. Ne glede
na to, ali uporabljate kot gorivo vlažne
gozdne lesne sekance, suhe ostanke iz
mizarske delavnice ali izjemno kvalitetne
lesne pelete – kotlovska regulacija v vseh
primerih avtomatsko prilagodi parametre zgorevanja in ne glede na vrsto
goriva v vsakem trenutku zagotavlja popolno zgorevanje z izjemno
nizkimi emisijami dimnih plinov.
Industrijski standard
Grobi industrijski sekanci iz žagarskih obratov ne predstavljajo
problema. Z uporabo progresivne navojnice polžnih transporterjev, ki zmeljejo večje kose lesa, smo uporabnikom olajšali
uporabo naprave, ker se takšni polžni transporterji ne zagozdijo. Brez skrbi lahko uporabljate sekance velikosti 5 cm (G50),
preseka posameznih kosov do 5 cm2
in dolžine do 12 cm.
Progresivne polžne navojnice s prehodom na večji premer v
zaprtem polžnem kanalu brez najmanjšega napora transportirajo tudi večje kose. Pri tem transportna naprava deluje s
konstantnim pretokom materiala in zagotavlja izredno tiho
delovanje.
Več moči pri manjši
porabi električne energije
Večinoma pogonski motorji polžnih transporterjev delujejo z maksimalnim izkoristkom 65 %. Da
bi zmanjšali porabo električne energije na minimum, so ETA kotli opremljeni s posebnimi spiralnimi gonili, ki zagotavljajo izkoristke preko 95 %.
Naša gonila v kombinaciji s progresivnimi polžnimi
navojnicami zagotavljajo do trikrat manjšo porabo
električne enegije v primerjavi s klasičnimi gonili.
Brez zastojev
Eventuelne preobremenitve pogonskih motorjev
odvzemnih polžnih transporterjev so zaradi stalne
kontrole napajalnega toka nemudoma zaznane.
V primeru preobremenitve pogonskega motorja
kotlovska avtomatika takoj preklopi transporter v
obratno smer vrtenja. Zaradi varovanja pogonskega
motorja se to izvede do trikrat ob hkratnem izklopu
krožnega odvzemnega sistema v zalogovniku lesne
mase. Tako je v primeru zagozditve polža uporabljena vsa razpoložljiva moč pogonskega motorja za
deblokado polža.
Z enoprostorskim celičnim kolesom do popolne varnosti
Inovativen pristop k zagotavljanju popolne varnosti. ETA enocelično zaporno kolo v pri
merjavi s klasičnimi večprekatnimi celičnimi zapornimi kolesi zagotavlja popolno varnost
pred udarom povratnega plamena iz zgorevalne komore proti zalogovniku lesnega go
riva. Zaradi popolnega tesnenja je onemogočeno prehajanje vročega zgorevalnega plina
na stran transportiranega goriva, s čimer je onemogočen tudi samovžig lesnega goriva.
V firmi ETA smo razvili novo enoprostorsko zaporno kolo, z namenom zagotoviti delo
vanje brez zastojev, ob zagotavljanju popolne varnosti. Z našim celičnim kolesom vam
omogočamo uporabo sekancev industrijske kvalitete velikost G50, pri čemer večji kosi
ne predstavljajo ovire. Daljši kosi, ki pri klasičnih celičnih kolesih vedno vodijo k zastoju
kotla, so enostavno odrezani s posebnim odreznim nožem, ki je sestavni del celičnega
kolesa, ne da bi pri tem potrebovali večjo moč pogonskega elektromotorja.
Avtomatsko odpepeljevanje
Vedno čisti dimni izmenjevalnik je osnovna prednost kotla ETA HACK. Ustrezno čiste
stene cevnega izmenjevalnika zagotavljajo visoke obratovalne izkoristke ves čas delova
nja kotla. Kotli ETA HACK so že v osnovni izvedbi opremljeni s popolnoma avtomatskim
sistemom odpepeljevanja, od rešetke do toplotnega izmenjevalnika.
Čiščenje toplotnega izmenjevalnika je izvedeno s popolnoma avtomatskim sistemom tur
bolatorjev. Prav tako je kotel opremljen s samočistilno avtomatsko prekucno zgorevalno
rešetko. Sistem odpepeljevanja je opremljen z dvema transportnima polžema, gnanima
z enim elektromotornim pogonom. Prvi transportira pepel izpod zgorevalne komore in
zgorevalne rešetke, drugi izpod toplotnega izmenjevalnika. Oba transportirata pepel v
prigrajeno zaprto posodo za pepel. Sistem avtomatskega odpepeljevanja ETA deluje brez
zastojev tudi v primeru, ko so v pepelu prisotni žeblji dolžine do 120 mm ali večji kamni in
na ta način zagotavlja vedno čist kotel.
Vroča zgorevalna komora s prekucno
rešetko
Šamotirana vroča zgorevalna komora z vrtinčnim dovodom sekun
darnega zraka zagotavlja popolno zgorevanje pri visokih zgoreval
nih temperaturah tudi pri sekancih z vsebnostjo vode do 35 %.
Preko dozirnega polža se sekanci nalagajo na zgorevalno rešetko
Avtomatski vžig poskrbi za avtomatsko delovanje kotla. Dozirni pol
deluje v intervalih in v odvisnosti od nastavljene moči kotla dovaja
zadostno količino sekancev na zgorevalno rešetko. Prekucna rešetka
se po posamezni zaključeni zgorevalni fazi avtomatsko prekucne za
90° in se s tem avtomatsko očisti pepela in raznih tujkov, kot so
kamenje, žeblji ipd.
Nizke izgube
toplotne energije med
zgorevanjem
Sistem zgorevanja lahko zvezno reguliramo med minimalno in maksimalno
močjo kotla. Pri majhnih močeh kotla,
katere so potrebne jeseni in spomladi,
regulacija ogrevanja večkrat zaustavi
kotel v tako imenovano fazo mirovanja. V kolikor bi v času mirovanja
kotla ostale lopute primarnega in sekundarnega zraka odprte, bi prišlo
do nepopolnega zgorevanja. Zato bi se v kotlu in dimniku pričele nabirati saje. Za preprečitev nepopolnega zgorevanja kotlovska avtomatika
pred vsakim ustavljanjem kotla zagotovi, da gorivo na rešetki popolno
dogori, zapre lopute primarnega in sekundarnega zraka in tako prepreči
nekontroliran pretok zraka skozi kotel in dimnik ter s tem nekontrolirano ohlajanje kotla.
Na dlani je, da sistem z enim ventilatorjem brez ventilatorja za dovod
zgorevalnega zraka porabi manj električne energije za svoje delovanje kot klasični sistemi. Sistem delovanja kotla ETA HACK potrebuje za
delovanje svojega ventilatorja samo 76 W, pri čemer se moč ventilatorja
zaradi njegove zvezne regulacije v času delovanja kotla avtomatsko
prilagaja potrebni moči kotla. S tem dosežemo dodatne prihranke pri
porabi električne energije.
Z ventilatorjem vleka ves čas zagotovljeno varno delovanje v podtlaku
ETA pri vseh svojih kotlih, tako na polena, pelete in sekance, uveljavlja svoj koncept podtlačnega delovanja kotlov na lesno biomaso brez ventilatorja za dovod zgorevalnega zraka. Zvezno reguliran
sesalni ventilator vzdržuje potreben podtlak v celotnem kotlu in
zagotavlja visoko obratovalno varnost brez nevarnosti zaprašitve
kotla in s tem brez nevarnosti prašne eksplozije. Popolnoma
zatesnjeno celično kolo zagotavlja delovanje kotla brez potrebe po
namestitvi posebnega ventilatorja za dovod zgorevalnega zraka.
Potreben zrak za zgorevanje se po principu sesalnega
tlaka dovaja preko zvezno reguliranih loput primarnega in sekundarnega zraka.
Z optimiranim vžigom do popolnega
delovanja
Pri zahtevi po ogrevanju prične avtomatika kotla z dozi
ranjem sekancev na zgorevalno rešetko. Zaradi šamotne
obloge, ki je ostala po zadnjem kurjenju še vroča in preo
stanka žerjavice, pride do samovžiga dovedenega goriva.
Samo po daljših obdobjih, ko ni potrebe po ogrevanju, je
potreben avtomatski vžig z avtomatsko vžigalno napra
vo. Avtomatika kotla v kombinaciji z Lambda regulacijo
in temperaturno sondo dimnih plinov ves čas kontrolira
parametre prižiganja. Takoj, ko so doseženi zahtevani
parametri, izklopi avtomatski vžig in tako vpliva na
prihranek porabe električne energije.
Prilagodljiv na vse vrste dimnikov
Kotel na lesne sekance ETA HACK lahko prilagodimo vašemu
dimniku. Sesalni ventilator dimnih plinov omogoča uporabo
dimne tuljave majhnega preseka. Z zvezno regulacijo ventilatorja dimnih plinov in brezstopenjsko regulacijo položaja loput
zgorevalnega zraka lahko kontroliramo potreben vlek dimnika,
zato v večini primerov (do 15 Pa) regulator vleka ni potreben.
Z regulacijo temperature dimnih plinov preprečujemo kondenzacijo v zidanih dimnikih. Pri modernih vodoodpornih dimnikih
v toplotnem izmenjevalniku v celoti izkoristimo temperaturo
dimnih plinov, brez strahu, da nam bo kondenz zaradi nizke
temperature dimnih plinov uničil dimno tuljavo.